söndag 8 mars 2009

Följetongen Tiffanys sår...

Äntligen har vi alla fått en natt med god sömn! Tiffany började inte härja runt förrän i morse vid sextiden säger Sambon - jag sov då. Så den lilla damen har fått en lugn natt (Tiffen alltså!).

Jag tycker att det kommer "klet" från såret, inte mycket men lite. Det är sårvätska påstår Sambon, själv tycker jag det bara ser äckligt ut. Det är inte grönt eller så, bara mörkbrunt URK! Tiffen verkar inte ha ont alls längre, jag kan ta på såret och det går bättre nu. Hon stretchar bakbenen och rullar ihop sig så gott hon med med struten på sig.

Vi ska rengöra såret igen och smörja på lite Aloe Vera igen. Vet sa vi kunde ta stygnen i morgon men det ska vi inte eftersom det ser lite irriterat ut på några ställen. Strutens kanter kommer åt vissa stygn har vi sett, så de får sitta en dag till.

Min lilla hjälpreda försökte dra av mig regnbyxorna igår utan att jag sa något, jag ber inte henne göra något nu när hon har struten på och är hyfsat nyopererad. Men hon söker arbetsuppgifter och är alert för en hjälpande tass igen. Och vet sa att vi skulle aktivera henne mycket. Så det får snart vara slut på hennes sjukskrivning =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar