fredag 6 mars 2009

Akut veterinärbesök

blev det i dag på fömiddagen för Tiffany.

Hon har haft en väldigt jox med sina stygn. Stöter något emot dem far hon iväg som skjuten ur en kanon. Hon rusar runt i vår säng på nätterna med tratten före. Vi har max sovit 1 timme åt gången sedan i måndags natt. Hon försöker springa från stygnen både bak- och framlänges. Jag tycker att hon blev mer och mer stressad av situationen. Hon kan stå upp hur länge som helst och vill varken sitta eller ligga.

Jag har varit orolig att det kan ha varit något fel med de inre stygnen, men har förstått att ont har hon inte haft. Dessutom går bägge vovvarna på Rimadyl. Tiffen har ätit som vanligt och traskat med ut på promenad. Men far runt inne som en tornado i jakten på stygnen, som hon inte når med tratten på huvudet.

Försökte få tag i veterinären som utfört steriliseringen men så klart var det stängt idag. Vad göra, jo ringa till den vanliga mottagningen på Travet. Vi fick komma direkt. Men det var absolut inget fel på varken stygn eller sår! Det såg väldigt fint ut och vi kan ta stygnen på måndag. Jag bad att få något lugnande till Tiffen i hopp om att hon inte orkar bry sig om stickande stygn och kliande sår. Hade inte hon fått så hade jag ringt min doktor... För min och Sambons del alltså =O) . Vi fick även besked på att Rimadylen inte ska tas 3 ggr/dag utan 2 ggr. Så det får vi ändra nu. Varken vi eller veterinären anser att Tiffen har ont i såret, det kan vi inte se att hon har.

I eftermiddag fick Tiffen 2 lugnande, men kom inte till ro förrän jag lade mig i sängen med henne. Det känns som man har åkt tillbaka till tiden när barnen var små och höll en vaken på nätterna när de var sjuka. Eller ville att man skulle ligga jämte dem i dubbelsängen. Än har vi inte märkt någon effekt av det lugnande medlet, men veterinären sa att det kanske var så att det inte gav effekt.

Det var i alla fall skönt att veta att allt var OK med den lilla loppan =O). Och som veterinären sa: Hon har bara bestämt sig för att detta är jätteläskigt! (Ja det tror jag också!!!). Hilka klarar sina stygn jättebra, hon har knappt slickat på såret alls och behöver absolut inte någon tratt. Vi kan inte ens se eller märka på henne att hon är nyopererad! Supercoola Hilka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar