söndag 15 mars 2009

Helgen

har mest handlat om HUNDAR! Lördagens planeringsmöte avlöpte väl med god tårtbit till kaffet. Lärjungen och jag ska väl ha fler möte på konditori Regnbågen så vi har som mål att äta oss igenom ALLA tårt- och kakbitarna =O).

Idag har jag haft kurs under förmiddagen med en liten skara deltagare. Vi hade det riktigt skönt i solskenet, och p g a att de var så få blev det nästan som enskild träning. Lite trist när folk inte meddelar att de inte tänker komma... Dålig stil anser jag! Men det är deras pengar=O)

Eftermiddagen ägnades åt lydnadsträning tillsammans med vännen S. Vi tog en hund i taget förutom på platsliggningen. Jag var jättenöjd med Tiffen, hon är verkligen en underbar träningskompis! Sambon fick traska runt med Hilka medan vi tränade eftersom Hilka också vill vara med och bara piper om hon ser oss. Sambon fick en liten näve köttbullebitar och order att aktivera Hilka =O). Mer om Tiffens träningsresultat ser du på min privata hemsida.

I morgon ska bilen in och byta något som har med styrningen att göra. Det måste göras eftersom den ska besiktigas på tisdag - usch vad nervöst!!!

Äntligen har vi fått en s k svart julros!!! Vi har köpte flera stycken, men när de väl kommit upp ur jorden har de varit vita. Det blir man så besviken på, dels för att jag älskar de svarta och dels för att de kostar mer... Denna som nu äntligen visar sig ha rätta färgen köpte vi i England förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar