torsdag 2 september 2010

Arbetslös

Så var det gjort! Skrivit in mig som arbetslös på Af. Ska bli kontaktad av Af och träffa en handläggare. Jag kommer att kämpa för att få arbetspröva eller få arbetslivsinriktad rehab... För jag har inga illusioner om att få ett arbete - nej inte alls. I "värsta" fall får jag återgå till arbetet som hundpsykolog samt SoS-instruktör. Instruktörsbiten med kvällskurser i alla väder klarar jag bara inte så det kan jag lägga bort direkt.

Lämnade in läkarintyg för flera veckor sedan för sjukskrivning, jag har ff inte hört något om det??? Är jag sjukskriven eller anser Fk att jag är frisk??? JAG vet hur jag mår, min doktor vet hur jag mår - men förstår och vet Fk??? Kan man vara arbetslös och sjukskriven SAMTIDIGT??? Om jag måste välja är jag arbetslös... Om man nu kan välja... Nu låter jag som en dinosaurie men det var bättre för med Fk. Man t o m KÄNDE och TRÄFFADE sin handläggare! Även om man inte alltid var helt överens om lagar och regler så hade man i alla fall ett ansikte på varandra.

Äldstingen har konstaterat att Hilka har selektivt kunnande. Ja hon kan när hon själv vill. Annars har hon aldrig hört ordet förr. Ibland. Vissa dagar kan hon...

Idag ska jag och Tiffen träna för Jenny, det ska bli jätteroligt! Min axel påminner om sin existens idag, men den vinner inte kampen utan här ska det tränas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar