torsdag 26 augusti 2010

Bilstödet - igen

Jag är inte berättigad till bilstöd enl Fk eftersom jag de senaste 2 gångerna fått bilstöd för att jag tillhört grupp 3.

Sedan jag fick bilstöd sista gången har jag gått på KOMVUX en termin, 2 instruktörskurser på Brukshundklubben, 2 ytterligare instruktörskurser plus en hundpsykologutbildning. Jag har dessutom startat eget företag. Av olika skäl har jag inte arbetat sedan förra sommaren. Men min avsikt har hela tiden varit att arbeta igen om än med andra uppgifter.

Är det så att om man råkar vara sjuk eller arbetslös vid tidpunkten när man söker bilstöd så får man inget??? Det är ju orsaker man inte rår över själv!!! Jag är helt galen idag!!! Vilka regler det finns!!! Och det finns alltid en snikväg för myndigheter som är väldigt tolkningsbar och tyvärr till deras fördel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar