fredag 13 augusti 2010

Capio forts

Ja istället för att chansa på att åka till Capio idag ringde jag dit igen. Eftersom jag måste veta att min sticktant jobbar är det ingen idé att åka dit om hon inte är där. Hon är den enda som lyckas få blod av mig, med hjälp av Emlasalva.

Idag fick jag prata med en 3:e person, en mycket trevlig sådan som snabbt konstaterade att det inte stod något svar från doktorn i min journal. Jag sa snabbt vad jag fick för besked i går och av vem... Hon sa direkt att hon skulle gå och kolla med doktorn, men bad om att få svara på fler samtal eftersom det ringde så mycket. Det tog max 30 min så återkom hon. Hon bad om ursäkt för att det varit så bersvärligt för mig och sa att doktorn sa ja till proven som ska tas. Jag frågade om sticktanten jobbade och hon och min doktor kollade när hon skulle vara tillbaka från semestern. Vilken service!!! Kolla vad det står under deras grundprinciper i länken - idag funkade principerna!

Polisen har haft fartkontroll 2 dagar i följd nu där de "syndiga" tas in på vår parkering. Pratade med en granne som hade varit och kollat och då måste ju jag med ut på parkeringen och GLO! När jag kommer ut på gatan ser jag 2 andra grannar stå där och titta, polisen som stod där utbrast: Kommer alla i er bostadsförening hit och tittar??? HAHAHAHA! Ja sa jag, man vill ju se var KAMERAN är!!! Han svarade inte mig... Ingen humor där inte! Jag kanske ska vara glad att jag inte åkte in dels för verbalt våld mot tjänsteman dels för att jag körde min moppe för fort eller på fel sida om gången...

Vi har alltså 40 på en gata som är bred, med cykelväg precis jämte och med god sikt åt alla håll och där det var 50 innan. Nu har vansinnet brutit ut i Halmstad, man vet inte om det är 30, 40, 50. 60 eller 70! På våran gata är det numera 30 vilket två jättestolpar, som dessutom är dubbla, förtäljer oss. SUCK!!! Även vår gata har separat gång- och cykelbana och klar sikt vid bägge sidorna. Där det var 70 förr är det 50 nu - i bästa fall.

Gud vad jag har gnällt!!! Är grinig för tillfället och begriper inte varför???

Fick ett armband i veckan av Äldstingens ex som varit i Grekland. Armbandet är välsignat av en grekiskortodox nunna, och det ska bringa tur till bäraren. Armbandet måste sitta på i ett år. Jag är ju inte med i svenska kyrkan och jag gillar alla religiösa riktningar som inte innebär förtryck av människor. Så det stör mig inte att det är en grekortodox nunna som välsignat det. Sen får vi se om det håller vad det lovar =O). Tack A!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar