tisdag 24 augusti 2010

Små texter

Varför står anvisningar till diverse myndigheter med så små yttepytte bokstäver att det inte går att läsa???

Skulle hjälpa yngstlingen att fylla i ansökan om studiemedel på CSN. Vad jag inte tänkte på när jag åkte hemifrån var att jag kanske behövde min läsglas... Jag fick hela tiden fråga yngstlingen vad det stod, jag vet inte hur många rutor jag skrev fel i och fick kladda över eller rita pilar till rätt ruta. Undrar hur det blir för det ska väl läsas med dator, haha haha den kommer fatta nada!!! När jag frågade efter ett förstoringsglas trodde yngstlingen att jag skojade. Vad då skoja - jag SER ju inget!!!

Alla innehållsförteckningar har också väldigt liten text. Finns det någon överhuvudtaget som ser vad det står??? Jag tror så här: minitext = ingen ser vad där står = de kan slänga i vad skit som helst i varan =O). Eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar