tisdag 17 augusti 2010

Akuttid

Om jag får en akuttid på en vårdcentral eller lasarett innebär det att jag får komma dit, och beroende på hur allvarligt det är, får jag vänta på farbror eller tant doktor en viss tid.

I går morse lämnade vi vår bil på Rejmes i Halmstad. Bilen lät, typ som om något var löst. Det gick inte att säga vad det var utan genomgång. De satte min bil på akutlistan, vilket jag tänkte lät himla bra. Ingen hördes av i går. I förmiddags ringde Sambon och fick besked att de ännu inte hunnit med bilen. Efter besök hos Yngsta dottern passade jag på att svänga inom Rejmes, bilen stod kvar på samma plats som den gjorde när jag åkte förbi till Dottern.

Jag väntade en stund och fick sedan tala med en kundmottagare. Bilar på akutlistan tar de när de får tid! De har ingen som kan ta sig an dessa akutbilar direkt utan man tar in dem när de FÖRBOKADE bilarna är klara!!! Vad då AKUTlista??? Det låter ju jävligt bra men är alltså inget nytt under solen. Min bil hade plats 5 av 12. Jag förklarade att jag varken kunde cykla eller ta bussen som ersättning för bilen, vilket de MYCKET väl förstod. Låna en verkstadsbil? Nej det gick inte för de var redan bokade! Jag var arg redan innan jag kom till Rejmes, men försökte att inte låta för arg fast det PÖS ur öronen på mig. Kan man kanske få lite förtur undrade jag till sist? De skulle se vad de kunde göra... Då berättade jag om hur Bil-Månssons i Laholm alltid gjorde allt för att de skulle ta min bil så fort det gick vad akuta problem! Där kunde man snacka om SERVICE!!! Kundmottagaren lovade att tänka på mig (vad fan det hjälper väl inte mig!!!). Och jag lovade att tänka på honom med men inte på samma sätt, sa jag med ett leende och åkte därifrån.

Ca 1,5 timme efter mitt besök ringde de och meddelade att det var vattenpumpen och kamremmen som var trasiga, det skulle kosta mig ca 9.000:- STÖÖÖÖÖÖN! Men det är ju bara att göra eftersom jag behöver bilen, eller hur. Nu var det inte säkert de hade delar så de kunde fixa det i morgon.... PUST! Men jättebra Rejmes, ni tittade i alla fall på bilen mer än 1,5 dygn efter vi lämnade den.

Och nej jag brukar ALDRIG annars begära förtur till någonting - jag lovar. Men min bil är mina ben utanför lägenheten. Tyvärr funkar inte moppen i alla lägen, det är ju en utestol med stor svängradie och den går definitivt inte att få upp ens ett trappsteg.
Jag har köpt bägge mina Renaulter där, och tänkte köpa nästa bil där med. Jag har varit kund sedan slutet av 80-talet så de vet vem jag är. Men det vete 17 om de ska få sälja en enda bil till till mig??? De hade en underbar kundmottagare på 90-talet som verkligen förstod mina bekymmer och han försökte alltid göra sitt bästa för att det skulle gå fort vid akuta problem. Rejmes det kallas SERVICE!!!

1 kommentar:

  1. Puh.. så hemskt!
    Min yngste son jobbar som bilmek och han sa att det var VÄLDIGT dyrt för att laga de felen.
    Själv går jag aldrig ens in på Rejmes. Dom var så kaxiga när jag var där för att titta!!! på en bil en gång!

    SvaraRadera