onsdag 25 augusti 2010

I går

eftermiddag fick jag samtal från Försäkringskassan angående mitt bilstöd som jag ansökt om. Nix pix det blir inget med det! Jag tillhör inte rätt grupp! Och de senaste bilstöden har jag fått för jag har tillhört grupp 3: jobbar inte, har fyllt 18 men inte 50. De två första bilstöden fick jag för jag jobbade. Nu är jag sjukskriven men mitt mål är att återgå till arbete, vilket jag faktiskt skrivit i ansökan.

Att jag jobbat och utbildat mig 8 år efter senaste bilstöd gillas inte!!! Jag jobbar ju inte NU. Åh jag blir så förbannat trött på att ALLTID mötas av fel grupp, det går inte, reglerna är ändrade o s v. T o m när jag tillhör rätt grupp, har "rätt" funktionshinder o s v.

Så nu ska jag fort som fan hitta något ställe där jag kan arbetsträna... Men först ska Fk ringa om min sjukskrivning fick jag reda på av bilstödsmannen i Kalmar eller var han satt i Sverige. Min sjukskrivning godkänns säkert inte det känner jag på mig.

JAG ORKAR INTE MED FÖRSÄKRINGSKASSAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och jag är inte ensam om det... Fortsättning följer....

3 kommentarer:

  1. FK & försäkringsbolag - same, same but different :(

    SvaraRadera
  2. Men jag fattar inget! När genomfördes den ändringen? Oavsett om du jobbar eller inte har du rätt till bilstöd! U fick bilstöd förra året och hon jobbar inte, hon är dessutom äldre än du!
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Jag satt och läste Fk:s sida ang bilstöd.
    Du tillhör ju grupp 2!
    Helt klart berättigad!
    Yvonne

    SvaraRadera