torsdag 12 augusti 2010

Trött trött

Befunnit mig i halvt sovande tillstånd idag. Började med ny medicin i går kväll, och Zzzzzzzzzzzz vad trött jag är idag! Assistenten kommit med flera roliga förslag på aktivitet - men jag har bara inte orkat. Det blir soffan resten av dagen.

Nu har Capiokliniken utmärkt sig igen, eller rättare sagt en som svarat i telefon. Jag skulle få besked idag om jag kan gå dit och ta vissa prover som min andre läkare önskade. Hennes svar: Hur ska jag kunna veta det? God dag yxskaft! MAN KAN JU ALLTID GÅ OCH FRÅGA NÅGON SOM KANSKE VET, ELLER VARFÖR INTE FRÅGA DOKTORN SJÄLV... Slutresultat: Jag ombads komma i morgon för att fråga SJÄLV. STÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN! Och kanske får jag ta proverna. Vilket försvåras av att jag måste ha Emlasalva på i 45 minuter innan sticket. Så jag måste veta innan jag tar mig dit. Men vem fan har sagt att livet ska vara lätt? OK jag kan byta vårdcentral men jag vill ha kvar min "gamle" doktor som jag haft i minst 25 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar