onsdag 4 augusti 2010

Ölandssemester

Äntligen kom vi iväg till Herr och Fru Öland, alltså Åke och
Karin. De var väldigt gästvänliga och lät oss bo i huset medan de själva bodde i deras lokal (de är IMMI-instruktörer och har kurser för hundar och deras människor). Deras hus för tankarna till Grekland, med den mysiga uteplatsen där Karin har väldigt fina blommor och växter.

Eftersom både jag och Karin tävlar lydnad blev det en massa nyttig träning på främmande brukshundklubbar. Tiffen var mycket duktig, hon låg 3 minuter dold platsliggning på en klubb hon aldrig varit på förr.


Vi hade många mat- och fikastunder under våra dagar på
Vackra Ön. Och vi pratade MASSOR om allt mellan himmel
och jord. Det är så skönt att man kan vara den man är utan att behöva "spela" något man inte är. Sedan föredrog ju vissa att gnaga på sin hunds ben istället för fika... ;O). Den stackars hunden heter Wille (flatte).


Karins fina hund: Servicehund LP I Kaisa (flatte)

Jag fick med mig två skott hem på denna växt som jag aldrig sett innan. Den heter Blåvinge på svenska och kommer från Uganda. Hoppas skotten tar sig och att jag lyckas få den att leva! Den är så otroligt söt!!!

Och ja jag MÅSTE bara nämna kroppkakorna som Karin och Åke var så snälla och skaffade så vi skulle få smaka en öländsk specialité. Jag var ganska kaxig och tyckte att visst det måste jag ju smaka. Tack vare min uppfostran (ät upp allt du tagit till dig på tallriken) lyckades jag äta en. Hade som tur var sagt att jag bara skulle äta en!!! Gott? Hmm, njae jag har ätit godare om man säger så. Vet jag är otacksam men det var inte något för mig. Och nu har jag ju i alla fall smakat.
Tack snälla Åke och Karin, Fanny, Kaisa, Wille och Moa för att vi fick bo hos er och leva tillsammans med er några dagar!!!
Kramar från Tambi ;O)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar