måndag 27 september 2010

Tiffany Persson

Jag är så stolt över lilla Tiffany!!! Vi tränar inför starten i lydnadsklass II nu. Tyvärr tränar vi inte så mycket som vi borde pga min värk. Men jag är imponerad av att hon har sådant minne! Vi kanske inte har tränat alls på 2 veckor, sedan går vi ut på plan och hon kommer ihåg exakt det hon lärt sig! Det är väldigt väldigt sällan jag behöver backa i inlärningen på något moment.

Idag masade jag mig bort till klubben för nu MÅSTE vi träna, ska tävla om någon vecka (första gången i 2:an). Vi tog endast de moment som vi inte har riktigt klara: inkallande med ställande, rutan, hopp/sitt och fjärren. Inga belöningar bakom henne utan jag hade den hos mig.

Inkallandet - där har hon börjat ställa sig bra (ff några dk), de får vi fila på mer.
Rutan - hon satte rutan direkt och stod dessutom helt stilla tills jag kom fram till henne!!! Så där har poletten trillat ner =O)!!!
Hopp/sitt - vi har ju haft problem med det hela hösten. Nu utförde hon det exakt som man ska!!! Fjärren - där måste vi nöta nöta nöta. Hon flyttar fram så fort jag kommer på 2 meters avstånd. Idag hade jag min stackars assisten till att stå bakom och göra ljud i från sig, det låter ju ibland från tävlingsledaren när de visar skyltarna.

Vi hade SKITKUL på planen och hon var så himla pigg på att träna. Efteråt gick vi en sväng på en stig som visade sig var helt OK att rulla på - det kändes som om jag flög... Jag blir nog lite hög när jag tränar hund =O) - det kan det vara värt! Min älskade lilla plutta, det är så härligt att hon så gärna vill träna och att hon tycker det är så skoj! Tänk vilken tur vi valde varandra hos uppfödaren mormor Annika =O)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att det går så bra!
    Kram Sussie

    SvaraRadera