lördag 11 september 2010

Psykvården ännu en gång...

Min vän upptäckte att medicinen som togs bort av läkaren på psykakuten var tillgänglig på Apoteket!!! De hade missat att ta bort den därifrån! Nu mådde min vän bra den dagen hon var på Apoteket och bad dem ta bort alla recept förutom den enda hon får lov att äta. Vad hade hänt om hon INTE mått bra??? Hon hade plockat ut det som gick och vid nästa panikångestattack hade hon tagit så många hon kunde för att slippa ifrån denna hemska ångest!

Hon ringde upp till psyk och berättade detta, och sjuksköterskan blev förskräckt - läkaren hade GLÖMT ta bort alla mediciner från Apotekets lista... Som min vän sa till sköterskan: Ni leker med folks liv, inte bara mitt utan med mina anhöriga och mina vänners!

Det var väldigt klokt sagt av henne! Vi är alla stolta och tacksamma att hon hade orken av be apotekaren ta bort medicinen. Vilken tur hon kände sig stark den dagen!!!

1 kommentar:

  1. Jag tycker hon va jätte duktig och stark som hade kraften att be dem plocka bort alla andra mediciner från listan. vägen tillbaks är lång men varje sekund av styrka skapar en stark sekund till. kram

    SvaraRadera