fredag 3 september 2010

Känns som om jag är på G!!!

Sakta men säkert ...

I går var jag och Tiffen på träning med magister Jenny! Det var flera månader sedan och Tiffen var överlycklig att se Jenny igen =O). Vi körde hela 2:an med support emellan momenten. Tiffany höll inte hela vägen ut, men det är OK. Vi håller ff på att fila på de enskilda momenten och har kommit olika långt med dem. Läxa: Träna på stadgan, inte låta lik på olika kommandon, utöka avstånd, ha target 4/5, gå vänster innan belöning - ja vi fick en massa nyttigheter med oss hem. Som vanligt. Och vi fick mycket störningsträning i form av hästar med/utan ryttare, cyklister, joggare, andra hundar o s v. Kanon!

Hittade gamla kryddor i kryddskåpet idag och fick fnatt. Ut med alla och kontrollera bäst före datum! Som inte betyder att det är risk för dödsfara att använda dem. Önskar ibland att de har kryddor i mindre burkar, särskilt de man använder vart 5:e år... Nu har jag bara frächa (nästan) kryddor kvar. Några bf är av årgång 2009:s sista halva. Nu är det väl ingen som vågar äta hemma hos oss... (Hoppas barnen läser detta).

Önskar SOL till helgen! I morgon blir det lydnadsträning i Ljungby tillsammans med Sussi och Janne samt alla vovvarna. Sambon skulle ta Hilka med sig på stan eftersom vi inte vill lämna henne helt ensam. Hilka har aldrig åkt buss och är mycket åksjuk. DET har Sambon inte tänkt på och jag tänker inte säga något (djävulshornen tittar fram). Stadsturen kommer med all säkerthet att bli ett minne för bägge två =O).

På söndag ska jag ut och cykla tillsammans med Äldstingen. OK innan alla slänger sig på Kommenteraknappen - jag moppar och cyklar inte. I min hjärna cyklar jag ;O). Eller som en vänlig dam sa en gång när jag mötte henne på min moppe och med hundarna vid min sida: "Tänk vad mycket motion du får av att vara ute med hundarna!" Jag fick verkligen bita mig i läppen för att inte gapskratta! Japp jag får JÄTTEMYCKET motion av att köra moppen, i alla fall i höger hand som jag gasar med... Jag höll snällt med damen, kunde inte skratta åt hennes kommentar när hon såg mig - men sen HAHAHAHAHAHAHA!!! Som det kan bli =O)

2 kommentarer:

  1. Gamla kryddor var det ja...Jag hjälpte till att städa kryddskåpet hemma hos en en gång. Hittade bittermandlar som gått ur för 12 år sedan...det måste vara svenskt rekord, ha ha!
    Heja Tiffany! Träna på!
    Tina

    SvaraRadera
  2. kanske inte motion men helt klart frisk luft och det är åter ett bevis på att när man möter dig så möter man inte en person med ett "handikapp" utan man möter Marie. Som jag sagt så många gånger innan, jag tänker inte på att du sitter i rullstol elller inte alltid kan göra allt som en annan kanske kan men du ger så mycket ändå att det försvinner. kram

    SvaraRadera