måndag 27 september 2010

Förkylning


Nu har jag laddat upp med medikamenter mot min förkylning!!! Hoppas de hjälper - det sägs ju att tron gör mycket... Även om det inte hjälper blir jag i alla fall full med vitaminer, spårämnen och vitlök.

Sambon var ute på Öresund i torsdags och fiskade. Han kom hem med 11 plattisar. Skrålis var MYCKET intresserad av påsens innehåll. Hon fick nosa på fisken, och den var god att slicka på också. Nyfångad fisk är bara så himla gott, det tycker jag med om än inte rå. Potatis, citron och kaffegrädde har man till. Tur man har en sambo som fiskar. OK det är inte alltid det blir någon fångst, han vägrar ta upp fiskbarn som inte har blivit tillräckligt stora. Dessutom får man inte ta upp fisk under ett visst mått, t ex havsöring.

Lilla Arwen blir växer och äter som en liten häst. Om hon blir sugen på mat mellan mattiderna så tar hon en tugga på sambons finger! Hon kan verkligen BITAS!!! Hon har en stor förkärlek att sätta gaddarna i min kind, jag kan lova DET KÄNNS!!!! Det märks att hon blir större, nu tar hon små utflykter på egen hand i lägenheten. Och hon har hittat nya sovställen där hon kan lägga sig även om vi inte är där. Den lilla har börjat använda den stora toaletten med tak. Duktigt för att vara 6 veckor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar