onsdag 8 september 2010

Valsedlar och lökar

I ett anfall av hjälpsamhet beslöt jag mig i går för att hjälpa till att köra ut valsedlar till olika bibliotek för "mitt" parti. Jag gick igång på ett mail jag fick från en partikamrat, det var som ett rött skynke framför mig. Var och hämtade en tung låda (sa Sambon) och i morgon ska det delas ut i stora delar av kommunen. Hoppas Sambon kan tänka sig gå in till några ställen utan mig. Min axel kommer att protestera efter alla ut och in i bilen. Men kul ska det bli =O). Och lite nytta gör jag dessutom.

Man ska inte bara välja parti i dagarna. Idag skulle vi handla lökar till trädgården. DET var svårt. Det finns så många sorter och färger så man blir snurrig! Sen kostar de ju en hel del med. Och lökar är vi inte så bra på, vi har misslyckats många gånger. Kan lökar bara försvinna av sig själv??? Vi tror att det är myror som äter upp dem, det finns inga andra djur här. När vi stod och planterade kom två sosse-snubbar med lite valpropaganda. Snyggt och prydligt klädda var de - och jag stod i leggings, tröja, HM-tygskor och en fleecetröja från Myrorna. Och förmodligen blommor i håret eftersom jag varit inne bland dem och dragit ogräs. OK de fick i alla fall se någon ur verkligheten =O). Vilket jag ofta tror att de inte gör särskilt ofta. I alla fall de åren då det inte är val...

Har även planterat två höstkrukor till framsidan, Sambon trodde inte att det gick att sätta tre sorter i den minsta krukan. Klart det gjorde - det hade jag ju redan bestämt ;O). Så i åkte de och jag kunde knappt låta bli att säga "Vad sa jag". Men jag höll mun, ibland ska man göra det. Så nu glädjer jag mig på insidan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar