lördag 25 september 2010

Lite av varje

Först vill jag säga GRATTIS till Sussie och Himbi som gjorde sin första tävling i lydn klass III idag! Nu har ni tagit steget på allvar in i 3:an och känt hur det känns. Det blev poäng på alla moment utom ett, vilket är jättebra jobbat tjejer!!!

Börjar vi bli gamla eller... Sambon sitter med två par glasögon för att kunna läsa HP och se på lång sikt. Fast inte samtidigt då. Jag får ta fram FÖRSTORINGSGLASET ibland för att kunna läsa liten text. Och jag är övertygad om att texten blir mindre och mindre för varje år som går! I alla fall på förpackningar m m. Visst jag har läsglasögon, som ligger på mitt sängbord, men pga åldern orkar jag inte hämta dem.

Under besöket hos vännen Peter kom ämnet "antal toabesök nattetid" upp (ja vi pratar om ALLT). Vi konstaterade att efter vi fyllt 50 minskade blåsan betydligt. Herrarna sprang upp fler gånger än jag i alla fall, men å andra sidan kan jag inte skylla på prostatabesvär. Hela kroppen faller sakta samman. Och det här med att hitta rätt ord - ha det kan gå timmar innan man kommer ihåg vad något heter. Just nu funderar jag på vad hänget under hakan heter. Det står still i huvudet på mig... Gäddhäng är det dallriga på överarmens undersida. Ridbyxlår vet jag vad det är. Ja det är bara att inse att minnet håller på att bli sämre. Sambon påstod häromdagen att jag "brukade" göra vad det nu var. Nä det brukar jag inte alls!!! Och han kom inte ihåg att vi såg Notting Hill hos Peter förra helgen heller.

Det är läskigt att upptäcka att minnet sviker. Man kan se ordet framför sig, man vet exakt vad det heter men kommer inte på det. Häromveckan glömde jag en god väns födelsedag, DET var hemskt!!! Jag hade bytt almanacka i våras men glömt skriva in mina vänner och syskon. Hela dagen då min vän fyllde år gick jag med en känsla i kroppen att det var något jag skulle göra eller hade glömt. Min morfar fyllde år samma dag och DET kom jag ihåg och tänkte på. Men det var något annat med... Fem dagar efteråt slog det mig: Jag har glömt N N:s födelsedag!!! Det blev till att skicka förlåt-sms och försöka förklara hela situationen. Jag blev förlåten =O).

Barnen har börjat fråga vad jag önskar mig i julklapp! JULKLAPP, jag måste få fylla år först och sedan är det nästan tre månader till julen. Herregud varför stressa på det viset??? Har önskat mig presentkort på MQ i födelsedagspresent av dem. Undrar om jag får det??? Hm jag får snart se =O)

1 kommentar: