tisdag 7 september 2010

Den fina

dagen har jag tillbringat på Falkenbergs bruks med träning av Tiffany.

Först gick vi en härlig runda, det var mycket terränggående men med hjälp av Sambon gick det bra. Fick ta fram mina gamla rullstolsslalom kunskaper från ungdomen. Lär säkert få träningsvärk, en värk som känns bra att ha =O).

Sedan tränade vi, Tiffen och jag. Jag har börjat lägga på rätta avstånd i de olika momenten. Och det blir hon lite ängslig för. Hon är en mammahund som är tight med mig, nästan lite för mycket. Så det får vi allt träna på! Vi siktar mot tävling den 10 oktober, är vädret bara bra och min gamla kropp vill samarbeta så blir vi säkert tävlingsklara till dess.

Efter fikapausen (hemmabakad morotskaka) lekte vi lite på agilityplan. Tänka sig att försiktiga Hilka sprang in i tunnlarna! Först en liten rak, sedan en lång formad som ett S och till sist en u-formad. Den hunden gör ALLT (nästan) för en godbit =O). Och vem gör inte det ;O).

Det blev en underbar dag att minnas när höststormen kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar