torsdag 16 september 2010

Förkylt

Usch verkar som om den första höstförkylningen drabbat mig. Har ett batteri motgift hemma som jag hoppas ska jaga iväg alla fula virus och baciller: Zyx, Kan Jang, Panocod och Mivitotal Plus. Har legat de flesta dagarna denna vecka, TRIST!!! Nu vill jag bli kvitt skiten =O(!

Trodde vi blåste bort i gårkväll, det knakade i hela huset när det tog i som mest. Katterna gick och tittade efter alla ljud de hörde. Det kändes verkligen som att hösten nu är här. Jag gillar hösten bara jag slipper gå ut när det regnar som mest. Som tur är kan jag skicka ut Sambon med dogsen, fast när det är riktigt skyfall går de inte ut alls. Det räcker att öppna trädgårdsdörren och de hör plasket så backar de in igen - snabbt.

Nu har jag röstat!!! Blev lite bråttom med det nu när jag inte kunde pallra mig iväg själv utan fick ha Sambon som bud. Dessutom åker vi till Skåne i helgen, nu är det i alla fall klart. Ska bli skönt att komma ner till Skåne igen. Jag skulle gärna vilja bosätta mig där typ vid Österlen, Yngsjö eller Åhushållet. Där man är nära vattnet och nära Ravlunda skjutfält som är en underbar hed med lösgående hästar, kor och får. Där är man nära både himlen och havet, där är det lätt att få ro i själen. Jag trivs alltid bra på andra sidan Hallandsåsen med. Där är mitt paradis Sommarsol i Vejbystrand. På stenåldern gick jag på internat jämte Sommarsol, där jag bl a tog körkort. Det är en vän från den tiden jag nu ska hälsa på i helgen.

Ska fortsätta packa trunken, har en förmåga att ta med för mycket kläder alltid. Förr packade jag en vecka innan jag skulle iväg, nu packar jag in i det sista! Har det med åldern att göra tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar