tisdag 5 oktober 2010

Tävla eller inte tävla - det är frågan!!!???

Hjälp!!! Har tänkt tävla på söndag i Helsingborg, kände att vi verkligen var på väg att bli klara med momenten i 2:an. Men nu vet jag inte...

Tränade på parkeringen hemmavid idag (brukar jag göra). Inkallande med ställande, nja rent krasst springer hon för långt innan hon stannar. Rutan (med synlig target) = vad fan är det för nåt??? Hopp/sitt, hoppa över de plankorna? Aldrig i livet, gör det själv om det är så viktigt! Och sitta på andra sidan, voffödå??? Fjärren, nu har jag lagt mig och satt mig 2 ggr, om du går SÅ långt ifrån mig tänker jag minsann inte lyda! Jag lyder på max 2 meter, tror du inte jag kan räkna metrarna eller?

Liten hund bortskänkes: Envis som synden, du måste alltid tala mycket vänligt till den, äter gärna belöningar men skiter i varför man får dem, lyder endast föraren inom en diameter på 2 meter - hamnar föraren längre ifrån så är det synd om föraren...

Alltså, ska jag tävla till helgen eller ska jag skippa det??? Vill inte fega ur, men vill inte heller gå in och veta att chansen till nollor är större än chansen till poäng... Dessutom vill jag ha en positiv känsla även när jag lämnar plan. Vet jag att hon kan alla moment på träning och hon missar på tävling VET jag i alla fall att hon KAN. Men att gå in på plan och veta att hon fortfarande inte är klar med momenten känns inte schysst mot henne. Hon har kunnat bättre i ALLA momenten än vad hon presterat de sista träningarna. Verkar som hon hamnat på en platå och då är det bättre att sluta träna några dagar - en vecka tills hon kommit tillbaka igen. Eller???

2 kommentarer:

  1. Jag skulle väntat med att tävla tills hon kommit tillbaks igen, verkar som ni fått bakslag vilket ju drabbar alla mellan varven. Tror ni ska träna lite mindre en vecka och de ni tränar backar ni i så tror jag snart du kan tävla henne i tvåan. Det är ju viktigt att hon känner att du är positiv och nöjd när ni går av tävlingsplan. kram

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående talare.

    SvaraRadera