måndag 25 oktober 2010

Hästar, hundar och shopping


Idag skrämde jag hicka på Madde vid frukostbordet! Läste i Bladet att någon i södra Halland hade Baskjirhästar (ursäkta stavningen...). Hon hade ett sto som mjölkades varje dag, och de som kände sig hugade fick gärna smaka. Skulle vara intressant tyckte jag, som inte lärt mig något av äventyret med kroppkakorna (FÖRLÅT Åke och Karin!!!). Jag läste vidare att denna hästras även användes som köttdjur, d v s man ÄTER dem. Madde talade genast om för mig att hennes hästar var så magra så det var inte lönt att ens tänka på dem som mat! Nä hästkött skulle jag aldrig i livet äta, om det inte gällde livet på mig själv eller hästen. Sorry Madde, jag skulle i det läget kunna knapra på en skank... Visst förstår jag de nomadfolk som använder hästkött, de har ju inget annat att äta. Jag tror inte det finns några vegetarianer hos dem... I alla fall - hästar går säkra så länge jag har annat att äta. Och måste jag äta det så vill jag inte veta vem det är, det låter väl tryggt Madde! För att blidka dig sätter jag in ett foto på din Mon Amie, arabsto.
----
Idag stod SHOPPING på programmet. Jag hade presentkort på Make up store och MQ, och idag kände jag att det var läge att shoppa lite för dem. Hanna hade tipsat på sin blogg att MQ hade rea, och det fick jag bara inte missa. På Make up store blev det en glittrig ögonskugga i grönt samt eyeliner i silverglitter. Madde tyckte jag skulle köpa RÖDA lösögonfransar men någonstans får man ju dra gränsen och den gick precis där. Har för övrigt aldrig haft lösögonfransar på mig, och när 17 skulle jag ha dem??? När jag tävlar, manlig domare = vifta vifta med ögonfransarna. Nej tror inte det. På MQ blev det 2 toppar från Zoul och en från Mango. Det stod att Mango var för "young urban woman"! HAHAHA jaha sånt struntprat! Jag gillar verkligen mycket av deras kläder, även om jag är en "old (urban) woman", så det så. Hittade såååååååååå mycket VILL HA-kläder på MQ. Ska önska presentkort där i julklapp! Sambon och Barnen: HÖR NI DET!!!
-------
I dagens soliga väder beslöt jag mig för att träna La Diva. Det blev på gröningen utanför vårt bostadsområde, armarna håller inte för hopp i och ur bil flera gånger per dag. Så vi satte ut hindret och en ruta. Om träningen gick bra??? Jaja men, det var ju TORRT i gräset. Fick underbart snabba ställanden, både med synligt/osynligt godis bakom eller godis hos mig. Rutan var lite svårare. Tiffen började gå till konerna för ca 1-2 månader sedan och jag såg inte upp med det. Så vi har börjat träna om momentet från grunden. Jag har en 3x3 cm target i rutans mitt. Men faktum var att hon inte såg den idag och sprang så småningom ändå in snyggt i rutan. Jag kunde faktiskt dirigera henne lite grand. Och när det blir fel ser jag att hon jobbar och jobbar för att det ska bli rätt. Jag har faktiskt aldrig tränat så mycket på ett och samma moment på samma träningstillfälle som jag gjorde idag! Hon utförde dem snabbt och med stor glädje (Annika, är där inte en gnutta border i henne???). Hopp/sitt gick jättebra, med liten tendens att tjuva tillbaka. Apport, måste träna stadgan efter att jag slängt iväg den. Apportering älskar det lilla livet!!!
Nu har jag förtjänat en kväll på soffan tycker jag =O)

2 kommentarer:

  1. Jag blir så stolt när jag ser att du tar till dig av mina tips :-)

    SvaraRadera
  2. Bäst att jag ser till att du har rejält med mat ;) Vi ska inte trycka in en till fika på dagarna :)
    Ni var super duktiga både du och mrs Diva
    Du är välförtjänt att en go kväll i soffan
    STOR kram till dig

    SvaraRadera