söndag 24 oktober 2010

Ryggskottsvecka

Tjohooo! Vilken kulig vecka jag haft!!!

Den började bra med besök av Karin med servicehunden Quantax, Taxen kallad men är en snygg labbehane i sina bästa år. Mycket prat och många skratt! Jag minns fortfarande när jag och Karin möttes första gången. Det var i Ängelholms Hembygdspark, vi skulle träna SoS-hundar (service- och signalhundar). Hon skulle utbilda Molle och när vi sedan träffades igen i Markaryd, hon gjorde sin inprovning med Molle och jag tog examen med min terv Molly så klickade det till mellan oss. Karin och Molle blev mitt examensekipage som SoS-intruktör, och vi hade en kul resa!!! Tyvärr finns Molle inte idag vid Karins sida, han fick somna in i våras. Men han sitter i ett foto på mitt kontor. Och det är en hund man aldrig glömmer - en kille med karaktär! Det tyckte säkert brevbäraren med, eller hur Karin ;O).

I tisdags kväll small det till i ryggen när jag skulle lyfta över mig med liften till rullstolen. Och så har det fortsatt hela veckan. Ont, ont och lite mer ont. Jag kände pressen för vi skulle ju tävla idag jag och Divan (Tiffany). Inte kunde jag träna alls! Och vi måste fila på ett par moment till innan de sitter. Jag testade i fredags i trädgården om Divan behagade att placera sin känsliga ända i trädgårdens våta gräs. Njae nej, hon fixade hopp/sitt, men sedan fick hon nog... Så nu ska jag ut och träna henne i regn. Så att damen förstår att det faktiskt går att överleva lite blött gräs. Jag blir alltid blöt upp till armbågarna när jag kör i vått gräs men jag gör det ÄNDÅ! Och det har jag talat om för Divan, eller La Diva som hon också kallas.

1 kommentar:

  1. Divan låter hälsa, att det är skillnad på blöta armbågar och en blöt rumpa. Prova själv ;)

    Fortsätt kämpa på så ska du se att det funkar. Trägen vinner!

    SvaraRadera