måndag 11 oktober 2010

Ibland

är livet bra härligt!!! Jag är definitivt en "vädermänniska"! Är solen uppe på en blå himmel = Lempelycka, är det bara gråa moln på himlen = Lempedepp. Så är det bara och det blir bara tydligare med åren.

Idag har det varit Lempelycka. Dagen startade med att jag och Madde utbytte vad vi drömt om i natt, en drömde om hemska assistenter och en drömde att hon var gravid. Ni får gissa vem som drömde vad=O). Vi diskuterade lite vems dröm som varit hemskast!

Därefter bar det av till frissan. Jag skulle slinga håret = läs: dölja det gråa stråna. I våras beslöt jag mig för att vara lite blond över sommaren. Alla utom jag och Yngstingen tyckte att det var snyggt. Jag har haft jättesvårt att se mig som någon slags Blondin Bella. T o m min främste kritiker av frisyr och hårfärg tyckte att det var snyggt. Eftersom jag måste lita på vänner och bekanta blev det ny blondinfärg idag. Och det blev väldans bra, beror säkert på att jag långsamt håller på att vänja mig - eller? Sambon stod för kalaset, visst är han gullig?

Hem snabbt för lite lunch. Jag beslöt mig för att åka till Inspiratören för att se på tapeterna jag kollade upp i fredags. Tyvärr hade de inte alla, men där fanns så det räckte och blev över. Jag var rädd att all personal skulle fly när de såg mig. Har varit där tidigare och ALDRIG lyckas bestämma mig. (Jag är en Våg = velig). Det kom fram en stackare och erbjöd sin hjälp, jag hade skrivit upp alla tapeterna jag hittat som jag gillade. Han fick lappen i näven, jo han tyckte faktiskt att det var bra, och sedan kom den ena katalogen efter den andra upp på bordet. Sambon gillade knappt någon av de tapeterna jag skrivit upp, han hade hittat en med tistlar. Öhhh den såg inte snygg ut på datorn. Men tyvärr fick jag erkänna att den var jättesnygg "live". Brun botten och cremefärgade blommor. Jag valde bort flera som inte alls var snygga, sedan kom Madde med en jättefin tapet - brun botten med ljusa magnolior på. Till sist kom jag hem med 4 kataloger och en tapetprov. I morgon ska vi enas tror jag.

Fick veta av Sambon att han slagit personligt rekord i fiske av rödspätta, här kommer en bild på den. Den vägde 850 gram och drogs upp i Öresund i torsdags. Och befinner sig nu i vår frys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar