tisdag 26 oktober 2010

JIPPPIIIIIII!!!!

Idag bar det av till Oskarström för träning av 1 st Diva. Det gick jättebra! Varför är man alltid ensam på klubben när det går så himla bra??? Inte ens Sambon såg det. Jag hoppade över platsen eftersom hon är stadig på den dock med gnäll.

Fritt följ: Bara ett kort med belöning för att hon satte sig i det blöta gräset.
Läggande u gång: Snyggt!
Ink m ställande: 1:a gången med belöning bakom henne, kallade ända in till mig innan hon fick springa tillbaka belöningen. 2:a gången låtsades jag lägga godis bakom, kallade ända in till mig där hon fick sin belöning. Ställandena var mycket bättre än innan. Särskilt det första.
Rutan: Sprang nästan direkt in mot mitten 1:a gången, stod kvar i mitten till jag kom med belöning! KANON!!!
Apport: Belönade kvarsittandet efter jag kastat apporten. Jättesnyggt i övrigt. Hon är väldigt försiktig när hon ska komma upp i fot-position med apporten i munnen. Det är som om hon tycker det är läskigt att den stöter mot hjulet.
Hopp/sitt: 1:a gången utförde på första kommando men tjuvade tillbaka. 2:a gången kastade jag godisburken till henne när hon satt och 3:e gången var det perfekt utfört.
Fjärrdirigering: Så länge jag står jättenära går det bra. Men flyttar jag flyttar hon framåt ÄVEN om jag har godisburk bakom. Har börjat tala om med lite bestämdare röst att hon ska vara kvar och försöka att inte belöna när hon flyttar fram. Detta moment måste vi träna många gånger varje dag.

Om jag var nöjd med La Diva? Ja det hörde säkert hela Oskarström =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar