lördag 16 oktober 2010

Strumpmonstret

I går morse hade "min lilla skära socka" (serien Morrgan) försvunnit spårlöst. Sambon och jag tillbringade en kvart på att leta efter sockan. De brukar ligga i min säng eller i rullen på natten. Sambon påstod att det var Dracula (läs: Arwen, kattunge) som bar iväg med mina sockar under natten men det trodde jag inte på. Gud som vi letade!!! En strumpa KAN inte bara försvinna! Ingen av hundarna äter sockor till frukost, och det gör garanterat inte de stora katterna heller. Sambon låg på mage och tittade under alla möbler, ingen socka. Till sist hittade han den under den gamla symaskinen. Vilket ställe att lägga en socka på. I går kväll såg jag med egna ögon Dracula dra iväg ner på golvet med sockan, hon var boven!

De sista dagarna har så klart präglats av att Assa är borta, även om man kan tänka på och göra annat finns sorgen där. Vi räknar våra djur som familjemedlemmar och sörjer dem lika mycket. Det finns så många som inte förstår det eller anser det vara fel. Ja vi lever i ett fritt land, man får tycka vad man vill. Ingen annan kan bestämma över våra känslor. Jag förstår vad Helena går igenom nu, det är fruktansvärt smärtsamt. Sedan min älskade Ronja dog har jag inte känt mig hel som människa. Det kommer jag aldrig att göra igen. Och jag tror det blir detsamma för Helena.

Nu har vi enats om tapeten till sovrummet Sambon och jag. Det var tuffa diskussioner, nästan så att Aschberg & Co fick komma och medla. Stackars Madde hamnade nästan i korselden av tyckanden hit och dit. Till slut fick jag medge att Sambons favorit faktiskt var snyggast i vårt sovrum. Fy vad det sved att erkänna det! Han var en bra vinnare och kom inte med taskiga kommentarer. Tapeten är mörk chokladbrun med "tistlar" på, en del känns som om de är sydda på. Denna tapet ska vi ha som fondvägg, övriga väggar ska få någon av de ljusa nyanserna i mönstret. Här kan du se tapeten i större format om du har lust. Nu ska den bara upp också...

I veckan har jag och Tiffen tränat två gånger. Ja det går faktiskt bra! Vi måste fila på några moment ännu men är klart redo för nästa tävling (nästa vecka). I morgon går vi kurs hos Jenny och Camilla och på onsdagkväll är det tävlingsträning med Jenny i Falkenberg. Såg att vi redan är 14 st, och alla ska nog tävla i Falkenberg de med. Ska lägga in en massa lek i träningen nu så hon blir peppad och tycker det är jättekul!!! Såg ett tips på träning som lät skoj: Transport, moment, transport, slalom, transport, moment, transport, sökövning. För er som inte håller på med tävlingslydnad så betyder transport tiden mellan momenten då man ställer upp på ny plats för nytt moment. Ska försöka genomföra sådana roliga träningar nu när hon kan momenten så pass väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar