söndag 17 oktober 2010

Helgen är slut

och den bara försvann! Lördagen tillbringade jag mestadels i soffan, humöret var definitivt inte på topp utan bara depp. Så mycket depp att Äldstingen lånade en dvd till mig med Jonny Depp. Eftersom jag gillar han som skådis fick det mig genast på bättre humör!
Idag har jag och Tiffen gått tävlingslydnadskurs hos Jenny och Camilla. Det var kallt!!! Jag hade med tjock fäll samt tröja till Tiffen, 3 filtar till mig och Yngstlingen, mössor, vantar, fleeckalsonger, 1 långärmad tröja samt 2 (!!!) fleecetröjor, jeans, dubbla sockar och vinterjackan. På 3 timmar tränade vi 22 minuter, så det blev ganska kallt efter bara en timme. Ridhuset vi var i hade öppet på ena långsidan. Vi köpte kaffe vilket gjorde oss liiiiiite varmare. Träningen gick hyfsat, jag får kämpa med 3 moment: inkallning med ställande, rutan och hoppet. Ska gå tillbaka lite med några moment och försöka komma från godisburken mer.

I morgon ska vi få finbesök =O)!!! Då kommer K och Taxen, de passerar Halmstad på väg till och från jobb. Lunchen får de i Halmstad, det ska bli så roligt att ses igen. Men samtidigt väldig ledsamt, K:s första servicehund, Molle, fick somna in i våras. För mig är de väldigt speciella på många plan och Molle glömmer jag aldrig, som vi har skrattat åt honom och hur förtvivlade var vi inte ibland =O).

Ögonen går i kors nu så jag säger natti natti! Måste bara ta med en bild på Himbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar