söndag 3 oktober 2010

Söndag

Idag blev det träning i Oskarström tillsammans med Sussie och Janne. Jag tyckte det gick oerhört jobbigt att köra på planen idag, jag slet och pustade hela fria följet och fick avstå språng march. Visste att det inte brukar vara så sankt på den delen, men idag var det tydligen det... Och visst jag hade ont i armarna före träningen, men så kraftlös brukar jag inte bli. Sussie frågade om det var fel på batterierna och då gick det upp ett Liljeholmens *ping*. Jag hade ju inte satt igång superhjälpen, dvs jag använder endast ca 20 % av min egna armstyrka, resten sköter motorerna i hjulen. Hoppas detta ALDRIG händer under tävling...

Träningen gick sådär. Lilla donnan har svårt att få allt att stämma under en och samma dag. Fria följet jättebra, läggandet ochså bra. Inkallning med ställande gick inte bra första gången, däremot andra gången var riktigt snygg. Rutan - ja vad var nu det? Efter lite virrande lyckades hon ta sig till rutan men nja, det måste vi träna mycket mer på. Lustigt för antingen gör hon kanonrutor eller så ser hon dem inte. Apportering med tjuvstart. Hopp/sitt helt OK. Fjärren, vill inte sätta sig men lägger sig bra. Fick tipset av Sussi att använda hindret för att hon inte ska komma fram till mig och dessutom skippa handkommandon. Tiffany alltså - inte Sussie!
Jag fick förmånen att dirigera Sussie och Zimon i klass I. Helt klart är de på G!!! De ser jättetrevliga ut på plan, och de är riktigt duktiga =O)! Så se upp alla i 1:an - de är på gång!

Nu tänker jag göra som Arwen på bilden nedan - gå och lägga mig i soffan! Ska bara välja vilken pizza jag vill ha, sambon sticker och hämtar om en stund!

1 kommentar: