tisdag 30 november 2010

Kyla

Fy vad kallt det var idag när jag skulle till nya arbetsprövningsstället!!!! Bilen var hyfsad varm eftersom den står i garage (5 grader varmt är mycket när det är - 11 grader utomhus). På nya stället var det KALLT inomhus. Några satt i jacka och mössa, nästa gång ska jag ha filt och vetevärmare med mig ;O). Jag ser väl ut som en gamling då, men hellre det än att sitta och frysa i två timmar!

Sovrumsväggen har vi fortfarande fukt i. Nu ska vi blåsa värme på den för att se om det blir bättre. Nej vi vi ska inte sitta framför väggen och blåsa utan vi har lånat en fläkt av vaktisarna. Vi har väldigt snälla vaktisar i mitt bostadsområde! *viskar* de ska få en liten smörgåstårta som tack för all hjälp! Sambon lyckades skrämma hundarna när han kom ut från sovrummet iklädd heltäckande overall och andningsskydd! Han ser ut som ett mellanting av spökena när man gör mentaltester med hund och ku kux klan.

Måste tyvärr erkänna att jag har drabbats av s k vallningar (klimakteriekärringsymptom), vilket kan göra mig galen ibland. Sambon gillar det mer och mer i takt med att kläderna åker av ett efter ett. Men det är inte trevligt. Dock önskade jag idag en liten lagom vallning mellan jobbet och bilen och mellan garaget och bostaden. Det var så himla KALLT, hela jag stelnade och bara huttrade. Då satt jag och önskade lite vallning så jag blev varm, eller i alla fall varmare. När det blir kallt blir jag som en maskin där oljan fryser, jag kan knappt röra mig! Skulle kanske hälla i mig lite smörjmedel typ en liten hutt eller så...

1 kommentar:

  1. Vallningar på beställning hade varit något. Kanske till och med en bestämd kroppsdel, typ fingrarna ;)

    SvaraRadera