tisdag 23 november 2010

STREJK!!!

Både jag och Tiffany har kommit överens om att inte tävla på lördag. Främsta orsaken är att vi inte hade chansen att träna något alls förra veckan. Idag när vi tittat ut ser vi det andra skälet: snö. Just nu snöar det inte så där vackert med stora vita flingor som sakta dalar ner vertikalt. Det hade vi kanske fixat, nej det snöar mer horisontellt, d v s längs med marken, och de dalar inte ner utan kastas.

SBK:s Tävlingskalender är det fel på, vissa områden har inte ens kommit med. Som t ex hela Skåne. En annan blir helt salig när tävlingskalendern är komplett. Alla tävlingar inom 50 mils avstånd från Halmstad ringas in =O)! Här ska ta me tusan tävlas tjohoo! Nja kanske inte på 50 mils avstånd, men 15 i alla fall. Skulle vara roligt att tävla på fler klubbar men som vanligt är det det där problemet med toa. De flesta klubbar är ju inte tillgängliga alls. Men en klubb som inte var tillgänglig när jag var där och tävlade förra hösten, Helsingborg, var tillgänglig i år! De hade skaffat ramper så jag kom in i stugan samt fixat en handikapptoa! Toan kom till tack vare att de hade en vattenläcka, tack gode Gud för den vattenläckan! Jag gillar Helsingborg även om Tiffany inte gör det (hon har inte gjort några bra tävlingar där).

Får se om jag lyckas ta mig till jobbet (arbetsprövningen) i morgon förmiddag? Det är ju inte alltid skottat på våra gårdar eller på parkeringen när det vita från himlen lägger sig på marken. Här har man nog principen att vänta med skottning för det kommer ändå att regna bort så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar