måndag 1 november 2010

Arbetsprövning

Idag var jag på studiebesök på Haldahuset, kommunens arbetslivsnåt..., där man kan prova sin arbetsförmåga. Det finns olika avdelningar: tapeterarverkstad (klär om möbler) - lite för fysiskt för att passa mig, sömnad (har aldrig träffat en symaskin jag kommer överens med), trä (gärna hantverk men inga plank att såga), bokbinderi där man även håller på med pyssel (såg väldans kul ut) m m samt dataavdelning. Där hamnar jag, och jag ska föra in gammal kyrkobokföring till databas. Det lät som om det skulle vara exakt det jag gillar! Snabbt beslut, vad ska man fundera över om man genast känner att detta är min grej? Jag börjar på måndag nästa vecka, 2 tim/dag x 5 dagar/vecka, dock blir det färre dagar till att börja med. Jag måste ju PRÖVA min arbetsförmåga och då helst över en längre tid. I åtta veckor ska jag vara där.

I huset säljer man en väldig massa möbler, cyklar, matsalsmöblemang ja i princip ALLT man kan hitta på Byring & bråte och andra loppisar. Det heter Kretsloppan och har öppet fyra dagar i veckan. Jag gick förbi där och det fanns massor av saker jag bara ville ha =O). Hittade gamla små plåtburkar som skulle passa in i Yngstingens lägenhet. Det blir kanske en dyr affär att arbetspröva där eftersom jag passerar Kretsloppan när jag ska till min avdelning... Det ska bli spännande att starta med jobb igen efter att inte ha gjort ett skapandes något på över ett år. Jag återkommer med rapporter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar