måndag 15 november 2010

Sahlin

Jaha då ska Mona Sahlin avgå, eller rättare sagt, hon ställer inte upp på omval. Det var väl väntat av alla, även av icke-sossar. För att ha hållt på så länge med politiken tycker jag hon är väldigt blek och tyst som partiledare. Och det funkar ju inte! Även om det hon säger är bra så når det inte ut, det krävs att en partiledare lyckas förmedla sitt budskap ända fram till oss där vi sitter i våra soffor och ser den ena valdebatten efter den andra. Hon må vara hur duktig som helst, men det räcker inte att bara hennes innersta krets vet det.

Min egna partiledare kläckte en groda under slutspurten av valet, det var nästan så jag tänkte rösta på ett annat parti. Så urbota DUMT var det! Jag är med i partiet, har besökt några enstaka möten under åren men känner mig inte hemma. Det är väldigt tyst på mötena och de som redan känner varandra tycks inte vilja ha med nykomlingar! Jo de säger Hej när jag kommer, och "Vill du ha fika". Men absolut inget mer. Funderar nästan på att byta till samma parti fast i en annan stad. Och så förstår de inte varför vi inte är fler...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar