tisdag 2 november 2010

DAMP-blåsa eller Konsten att ställa egna diagnoser

Jag fick en inbjudan att vara med i en undersökning på nätet, jag bara ÄLSKAR sådana! Det är enda gången man kan tycka direkt från hjärtat utan att behöva stå öga mot öga med någon som kanske blir arg eller ledsen... Vi som är födda i Vågens tecken vill ju att ALLA ska vara glada! I alla fall jag började enkäten och upptäckte efter några frågor att det handlade om URINblåsan. Lät ju lagom kul men jag fortsatte med frågorna.
Och de löd så här: Hinner du till toaletten för att kissa (ja),
blir du kissnödig utan förvarning (ja vem blir inte det),
kissar du i sängen (frågan var inte riktigt så rak på sak men nej),
hur många gånger per dag kissar du (ni vill inte veta det om mig eller hur?),
pratar du med läkare eller apotekare om dina besvär (nej tack helst inte!)
det var många många fler frågor och det slutade med att jag inser att jag har något som kallas ÖVERAKTIV blåsa (det här vill ni inte heller veta förmodar jag...). OK, ska man bli ängslig över detta eller kan jag fortsätta som tidigare i mitt förhållande till min blåsa? Hm. Alltså vad ska jag göra? Frågorna innefattade även om jag kunde tänka mig behandla detta och om jag kunde det hur billig eller dyr skulle den produkten va?! GRATIS tack, tyvärr fanns inte det alternativet. Jag vet nu inte hur jag ska göra, kissa ännu oftare och hoppas att det inte leder till ÄNNU mer kissande? Ta mod till mig och gå till doktorn (JIPPIII, du doktorn jag har ställt min diagnos sjäv, ge mig ett recept på nåt!). Springa runt på Apoteket och försöka hitta lämpligt medel utan att någon ser mig (leker Halloween och klär ut mig till pumpa). Snälla vad ska jag göra? Förmodligen ta det lugnt och pinka när jag behöver ;O). Eller kräva medicin man ger till de som har DAMP eller AD/HD eftersom min blåsa är så överakativ (OBS! Jag gör mig inte lustig över de som har dessa sjukdommarna!!!)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar