fredag 5 november 2010

När jag sitter på "hemmet"

hoppas jag verkligen att jag inte hamnar på en avelning med tanter som älskar att lyssna på Christer Sjögren, Lars Kristers, Carola eller Lill Babs!!! Det vore en MARDRÖM för mig! Jag ryser vid blotta tanken! Jag ska ha en vass högtalaranläggning på rummet och där ska det spelas BRA musik: Queen, Björn Afzelius, Cher, Lundell, Twisted Sisters, Brucan, Bon Jovi, Jimmy Nail, Cure med flera med flera. Jag ska dränka avdelningen i min musik =O). Jag älskar väldigt många olika sorters musik, och den har verkligen hjälpt mig under mina svarta stunder. Utan min mp3-spelare hade jag inte klarat mig!

Man kan ju välja musikklasser i denna stad, kan man även få välja musikäldreboende? Kanske är en bra idé att tipsa kommunen om! Det finns säkert fler än jag som skulle gilla det! På min pappas äldreboende har jag aldrig hört dem spela på cd-anläggningen och vi har ändå gett dem min pappas cd:s. Det är mycket Frank Sinatra, Glenn Miller och liknande musik. De har "levande" musik ibland. En gång var där någon som sjöng och spelade på flygeln. Min pappa sa att han stod knappt ut för flygeln var så ostämd. Han har varit musiker i stora delar av sitt liv så han vet vad han pratar om. Han kan t o m tala om vilken ton det var på larmet när de svarade på det nere i stan. Det ni!

Till nästa 1:a majtåg ska jag ha ett plakat med: Musikfrihet fur Alle!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar