tisdag 2 november 2010

Gåva = prenumeration

Blev uppringd av en tjej i går som ringde för tidningen Allt om Trädgård. Eftersom vi tidigare har prenumererat på den, ca 5-6 tidningar, skulle jag nu få två dvd:er gratis som tack för detta! Hade jag redan fått en dvd med en av tidningarna tro? Jo då men jag har inte ens öppnat den ur förpackningen. Men nu fick jag två dvd till från deras serie. Ja tack skicka du dem sa jag, allt som är gratis är ju OK eller hur? Det tillkommer en fraktkostnad på 19:- sa tjejen. Det fick mig att haja till - då är det ju INTE gratis. Får jag bara dessa två eller förbinder jag mig till något annat frågade jag. Ja jo vi kallar det ju tillsvidareprenumeration men du kan säga upp den när du vill fick jag till svar. Men jag vill ju inte prenumerera på tidningen! Ja men du kan säga upp den när du vill, det är enkelt. Alltså från att ha blivit erbjuden två dvd GRATIS som tack för att jag prenumererat, till att behöva betala frakten på GÅVAN, till att VIPS blivit prenumerant - vad är det här för lurerier! Tur man har något mellan öronen samt är misstänksam. Ska maila tidningen och tala om vad jag anser om detta lurendrejeri!
Om du tittar på ena hållet har jag span på det andra! Kajsa och Love på balkongen.

2 kommentarer:

  1. Varför blir man inte förvånad :( Säljare är ett släkte för sig.

    SvaraRadera
  2. Telefon försäljare i ett nötskal. :(

    SvaraRadera