söndag 4 november 2007

Promenad på Hagön


Ännu en dag med strålande sol! Efter förmiddagens Valpskola bestämde vi oss för att ta med hundarna och gå en sväng på Hagöns camping. Det var en underbart härlig promenad! Molly var visserligen väldigt stressad av situationen, men hade vänligheten att spotta ut ett långt kaninben hon hittade i gräset. Jag var beredd på strid om vem som skulle ha den åtråvärda skånken - behövde bara säga SPOTT UT en gång och hon verkligen spottade ut det. Kan det bero på köttbullarna jag hade tagit med mig som belöningsgodis... Strunt samma, för mig är det viktigare att hon gör som jag säger - bjuder gärna på hur mycket köttbullar som helst i denna situation som vi kämpat med. Bara hon gör rätt!
Tiffany fick mestadels gå lös, jättespännande med alla dofter! Det kom en kanin skuttande framför oss som hon fick syn på - hann springa några meter innan jag fattade att hon fått syn på den. Vilken bra träning! Ett snabbt STANNA (eller vad jag nu sa i hastigheten) och Tiffany stannar direkt och kommer till mig! Det blev många köttbullsbitar för det!


1 kommentar:

  1. Så roligt att du också har börjat blogga!!! Tråkigt med Mollys juvertumör, men vi håller tummarna för att operationen och allt runtomkring går bra.

    SvaraRadera