fredag 16 november 2007

Kim Larsen, kursinformation och ännu ett glädjande besked!

Fick ett oerhört glädjande besked i dag! Min goda vän med tumör på äggstocken messade att den var godartad! Tårarna kom direkt på mig! Och vilken pärs det har varit för min vän att vänta på detta besked!!! Är så glad för hennes och hennes familjs skull! Det finns få människor som hon och jag är så tacksam att få vara hennes vän.

Var på Halmstads teater i går kväll och lyssnade på Kim Larsen och Kjukken. Att vara 62 år, ge järnet i en och en halv timme och dessutom göra det jävligt bra - det ni! De spelade en mycket bra och medryckande rock, fullt ös i princip hela tiden. Texterna är ju inte illa de heller, i den mån man förstår dem... Jag applåderade slut på min kraft i armarna och händerna så när jag kom hem och skulle ur bilen hamnade jag mellan bilen och rullstolen - ja i nivå med tröskeln ungefär. Sambon frågade om han skulle ta ett tag i byxorna på mig och baxa upp mig, men det redde ut sig utan den hjälpen. Kan ju tillägga att jag alltid är glad att rullstol och rygg håller när jag är på konsert... Har man sett mig "digga" (låter lite töntigt men hittar ingen bättre beskrivning) så förstår man vad jag menar.

Pust suck och stön - äntligen har jag klart med kursprogrammet för vintern och sommaren. Allt ligger nu upptryckt och förpackat i kuvert färdigt att skickas. Ett megajobb, men det hade varit värre om jag inte hade haft så många att sända dem till - nu vill många gå kurs hos mig och det är jag så klart endast glad åt!

I helgen blir det kurser igen, men det blir även god mat! Kalkonmiddag i morgon eftermiddag!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Himmel vilken härlig konsert ni varit på Marie!! Förstår att dina armar var trötta efter att du applåderat och hållit igång i flera timmar!! Tur du inte slog ihjäl dig när du trillade ur bilen! Men lite får man ju räkna med när man digger loss sådär... det är ju nu vi lever, då gäller det att ha så kul det bara går!!
    Stor KRAM från mig på Ön.

    SvaraRadera
  2. oh, herregud så dumt...jag är helt vilse i pannkakan! jag trodde ju att det var nu på lördag som det var teori...FÖRLÅT MIG:( var håller vi hus på lördag??

    Kram, Slarvmija

    SvaraRadera