måndag 19 november 2007

KALLT!

Kändes snålt om näsan när jag var ute med "odjuren" idag, d v s mina hundar. Hade dessutom kurs på förmiddagen ute, så det blev till att tina upp i sängen under eftermiddagen med stora värmedynan på högsta effekt. Vad vore livet utan värmedynor??? Svar: KALLT! Vad vore livet utan kursdeltagare? Svar: TRIST! Skönt att det finns både värmedynor och kursdeltagare!!!

Molly skrämde vettet ur mig i går kväll! Hon pep till när hon skulle upp i sängen, och kom inte upp. Hon kom haltande till mig och hoppade upp i soffan. Det är mycket sällan hon sitter i soffan med mig förutom när jag äter... Hon försökte hoppa ner efter en liten stund men kunde inte belasta höger framben. Min första tanke var att hon fått en tumör i lymfan precis som Ronja. Så jag klämde och kände i armhålan men där fanns inget som inte ska vara där. När Sambon skulle lyfta ner henne försökt hon komma undan genom att hoppa över ryggstödet på soffan nästan som i panik. Vi hann stoppa den planen men hon hoppade över armstödet. Det syntes i ögonen att något var jättefel!!! Molly fick en smärtstillande tablett. Och sedan har det varit lugnt. Idag haltade hon inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar