måndag 12 november 2007

Glädje, arbete och lite annat

Glädjen är stor hos oss, Mollys tumör var en "snäll" en! Beskedet kom i fredags. Tyvärr fick Molly ont i nacken av struten hon haft på sig för att inte slicka på såret. Så den åkte av, vi försöker se till att hon inte är på såret för mycket. Det ser fint ut i alla fall. Stackars Molly fick några nya smeknamn när hon burit struten, som "dumstruten" och "fåntratten" - som om hon inte hade nog med sitt operationssår! Tiffany kom på att det var ganska ofarligt att stjäla mat från Molly när hon hindrades av struten!

Helgen har tillbringats utanför Varberg på ett vandrarhem. Varit med och hållt i uppstart av utbildning för blivande service- och signalhundsinstruktörer. Det var ett mycket trevligt och glatt gäng, jag hoppas alla blir godkända och vill gå resten av utbildningen så vi blir kollegor. Damen på vandrarhemmet ville gärna att Sambon (min) skulle jobba där, han hjälpte till i köket vilket gladde henne. Hon och jag kom fram till att hon kunde få leasa honom vid behov! Sambon bara log åt oss...

Äldsta dottern har passat hundarna i helgen, vilken tur jag har henne och Yngsta dottern! Blir alltid problem med hundpassning när man ska iväg på utbildning. Men döttrarna är duktiga med att hjälpa mig med hundarna!

1 kommentar:

  1. Hej Marie!
    Så glad jag blir när jag läser att Mollys tumör var av den snälla varianten!! Ja, våra älskade hundar... tänk så många gånger man oroar sig över att dom är sjuka! Lika orolig och ledsen som man blir när allt inte står rätt till,lika glad och överlycklig blir man när dom bli pigga igen och allt visar sig vara precis så som det ska vara. Stor KRAM till er alla, och TACK för den goa omtanken Marie! Karin med flock.

    SvaraRadera