fredag 23 november 2007

DJURMISSHANDEL???

Ja då har det hänt IGEN! Mötte två kvinnor med valp idag på min promenad med Tiffany. De stannade först en bit från oss och höll på med valpen, såg inte vad de gjorde. Lilla Tiffan beslöt sig för att nu skulle det bajsas så jag hade mer koll på henne än mötet. Hon bajsar klart och står och tittar bakom min moppe medan valp plus människor (?) närmar sig. Jag har full koll på Tiffy som sätter sig. Valpen passerar bakom mig men låter väldigt konstig, nästan som den kvävs... När jag plockat upp lämningarna, ser jag hur människa 1 smäller till valpen på huvudet med handen och männniska 2 rycker kopplet rakt uppåt. Halsbandet låg precis under öronen och valpen gurglade! De hade redan hunnit gå mer än 20 m från mig men jag hörde tydligt valpen! Blev het av ilska och väldigt ledsen. Varför har såna hund? Bevisa hur duktiga de är att fostra hunden (den lyder mig stenhårt!). Ta ut sina tillkortakommanden på jobbet (men dig kan jag fan i mig göra hur jag vill med!). För inte har de skaffat en kompis - man behandlar inte sina kompisar så. Kommer ni ihåg kampanjen "Rör inte min kompis"? En bra idé vore att skaffa hundmärken med samma text!!! Det värsta är att det är ÄGARNA som behandlar sina kompisar (???) så här illa!


Tillbringat hela eftermiddagen (stackars mina hundar - trist matte) med att leta B&B i England till vår planerade resa nästa år. Vi har ju tidigare bott på hotell men nu vill vi prova att bo lite mer "på landet" dessutom kan man inte boka hotell via båtlinjen (de hjälpte till med det förr). Så ska vi ha tak över huvudet får vi fixa det själva. Det finns handikappanpassade rum, men det är svårt att hitta, man får leta överallt och läsa allt noga.

7 kommentarer:

  1. Hej, ifall det är sant och du verkligen såg de "misshandla" valpen tycker jag du skulle ha gått fram till dom och sagt några väl valda ord och sedan anmäla dom hos polis för sådant gör man bara inte :@

    Mvh Anna

    SvaraRadera
  2. Varför gjorde du inget åt saken? dem borde fått en stor jävla KÄFTSMÄLL
    Mvh/ hundälskaren

    SvaraRadera
  3. Orsaken till att jag inte agerade var att jag hade min egen lilla hund med. Hade jag sagt (läst skrikit) det jag tänkte och kanske hamnat i en högljudd diskussion med dessa två hundägare, hade jag ganska säkert skrämt min egen hund. Jag skriker aldrig till mina djur! Hade jag haft riktig otur hade de kanske gått på mig fysiskt. För att inte utsätta min egen hund för obehagligheter, som att koppla ihop en mötande hund ooch människor med skrämmande upplevelse, behöll jag mitt lugn. Den som kan lite hundpsykologi förstår mig. Dessutom, det händer att folk går till fysisk attack om man påpekar artigt att de bär sig dumt åt mot sin hund. Detta hände en av mina kursdeltagare. Anmäla till polisen, ingen idé om man inte har fotobevis eller om det inte finns stora märken på hunden. Tyvärr! Jag jobbade hela tiden med att min egen hund skulle koncentrera sig på mig och inte på artfränden som skrek av smärta...

    SvaraRadera
  4. Såna människor borde förbjudas att ha hund, eller något annat djur för den delen!:@ Blir så j*kla förbannad när jag får höras om sånt...:@
    //Högre Straff För Djurmisshandel

    SvaraRadera
  5. Hatar sådana människor.. :@
    Vet du kanske om valparna mår bättre nu. Man kan ändå anmäla dem och djurskyddsinspektörer åker ut och kollar då.. För självklart kan dem hitta bevis i deras halsar och se hur dem mår över huvud taget.. //Mvh Liza

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Asså hur fan kan man bara göra så mot en liten valp :O Sånna människor borde fan med inte ha djur :@
    Men du borde fan ha gått fram till dem där jävla idioterna och sagt till dem. Inte bara stå där och titta på.. Den valpen lider ju för fan...

    SvaraRadera
  7. Hej jag håller med några av dessa som skrivit här.. du borde gått dit och sagt till dom.. du skulle inte behövt höja rösten för jag håller med om att det kan skrämma din hund men du skulle gjort det för skulle jag se någon behandla en liten valp så skulle jag direkt gått fram till dom och sagt till för det spelar ingen roll vilken ras det är för man ska inte göra så över huvutaget.... jag blev väldigt upprörd när jag läste detta och vill bara säga att ser du det igen ska du direkt säga till för man ska inte göra så och att halsbandet satt uppe vid öronen gör saken bara värre för händer det flera gånger kan hunden till och med strypa sig själv för att det försöker komma undan..

    MVH // En ricktig djurälskare

    SvaraRadera