tisdag 1 september 2009

PREMIÄRTUREN


tog jag i går med Birke. Hans sele är väldigt mycket enklare att sätt på än en travsele!!! Hans ägare Ulrica var med och visade hur påselningen gick till. Sedan tog vi en tur i skritt, vi var en hel drös som traskade iväg: Jag med Birke, Ulrica med rottisen Eddie samt Madde och lagotton Alice. Han kändes bra att köra, var ganska pigg - i alla fall när vi startade =O). Vi hade olika åsikter sedan om man skulle/skulle inte passera grannens nyfikna hästar. Som vanligt är jag för mesig, har svårt att kräva något ännu. Eftersom jag är ganska envis tror jag att det kommer att bli bättre ju mer jag kör. Jag kommer inte att köra ut själv förrän jag känner att han lyder mig till 100 %. Någon kommer att få traska eller åka med oss som säkerhet för både mig och Birke.

2 kommentarer:

  1. Så fin han är. din lyckans ost :-) kram

    SvaraRadera
  2. Det ser så härligt ut, man blir riktigt avis. Kram Lollo

    SvaraRadera