fredag 11 september 2009

Dyraste kattleverans???

Kajsa Kavat skulle levereras till Äldsta dottern idag. Hon har fått ett varaktigt hem hos Äldsta dottern. Jag och Sambon körde till Äldsta dottern med Kajsa. På vägen dit när vi var nästan framme möter vi Polisen. När vi är ca 100 m från parkeringen hos Äldsta dottern upptäcker jag Polisen bakom mig!!! Jag parkerar så fint - Polisen parkerar fint bakom mig... Min första tanke: Vad fan har jag gjort nu? Nästa tanke: Jag vet att jag inte har kört för fort!

Sambon kliver ur med Kajsa i famnen som han lämnar till Äldsta dottern. Polis 1 frågar vänligt Sambon om hur han mår och konstaterar samtidigt att Sambon inte hade BILBÄLTET på sig!!! Det hade de sett när vi möttes... Sambon fick böter på 1.500 kr. Han försökte förklara att vi bara skulle lämna en kattunge. Polis 1 var obeveklig - MAN SKA HA BÄLTE PÅ SIG. Vilket är helt rätt. Jag frågade om man kunde dra kortet (BETALkortet) direkt men det kunde man inte =O).

Jag fick visa körkort och blåsa för Polis 2, mitt körkort gällde och jag befanns vara nykter =O). Äldsta dotter frågade Polis 2 om böter för lyktlösa cyklar: 300 kr fram och detsamma för bak. Så nu vet ni det med.
Det lustiga (tycker nog inte Sambon) är att JAG bryter mot lagen varje gång jag kör bil medan Sambon alltid är riktigt ordentlig. Och ändå får HAN böter... Vad jag gör som bryter mot lagen? Det vet den som känner mig =O)

4 kommentarer:

  1. Hahahahahaha, vad ska man säga? Hade ni inte Kajsa i en transportbur?

    SvaraRadera
  2. Åh nej !!! Attans vad de är aktiva nu !!
    Taskigt man vill ju lägga pengarna på annat...
    Kramis Madde

    SvaraRadera
  3. Frågade du verkligen om ni kunde dra betalkort,hoppas du skämtar...Kramar Hille

    SvaraRadera
  4. Asså det va PINSAMT att polisen stoppa er där jag bor. Tur det inte va precis utanför min trapp. Haha hade dött. Och frågade du om man kunde dra sitt betalkort? Haha jag dör av skratt. Haha... Kan hälsa iaf från Kajsa att hon trivs. E pigg och busig som man ska va som 7 veckors bebis. Sover och äter bra. :-) inte rädd alls för nya ljud (trapphus, fritidsgård med mopeder) och gillar att kolla på alla i fönstret. :-D en underbar liten katttjej. Kram Alle

    SvaraRadera