söndag 27 september 2009

DUKTIGA HUNDAR!!!

Åh vad duktiga mina hundar var nu =O). Skulle hämta en almanacka i hallen. Hundarna ligger under datorbordet bägge två. Kattmaten var upplyft men det fanns kattbajs i kattlådan... Hundarna ligger ca 30-50 cm från lådan med läckerheterna. Träningsnörd som man är tänker man: Vilket bra tillfälle att träna Platsliggning med dold förare!!! Hilka fattar ju 0, hon kan ligg (snabbare ligg får man leta efter!!!) med vad kvar betyder - ett grisöra kanske? Jag backade långsamt ut från kontoret, kastade mig iväg efter väskan med almanackan - då hörde jag en hund börja traska. Jag vrålade LIGG KVAR!!! Hoppades ju inte att Tiffen skulle gå upp efter mamma som förmodligen var den som stod vid kattlådan.

Till min VÄLDIGT stora förvåning kommer Hilka utan kattsand runt nosen, men jätteglad. På kontoret ligger TIFFEN som en Sfinx - rör inte en fena! Vad glad jag blev över hur duktiga de var!!! Tar med en kattlåda med innehåll till brukshundklubben nästa gång - innehållet kan även användas som extern belöning =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar