lördag 20 december 2008

Ryggont, pepparkaksbak, födelsedagsfirande, julkortsfotografering med mera...

En envis ond nacke och rygg har hindrat mig från att sitta vid min kära dator. Sista veckorna har mestadels tillbringats i vågrätt läge, d v s liggande. Har fått en ny sorts smärta i ett nytt område, och jag kan ju bara konstatera glatt att det är kul att det fortfarande finns områden på kroppen som man inte haft ont i förut =O). Med mycket värme från värmemadrass, dubbel dos smärtstillande och vila vila vila så verkar det ha vänt nu. Har ju inte TID att ligga i sängen!!!
Dagen det snöade rusade jag och resten av husets invånare, förutom katten, ut i trädgården för tagning av söta julfoton med hundarna. Det krävdes tre man för att ta kort på två små hundar... Blev den ena hunden lyckad på bilden fanns inte den andra ens med... Den hunden vi trodde inte skulle sitta stilla satt fastfrusen och visade sig från sin sötaste sida. Medan den som faktiskt tränar lydnad! inte satt kvar mer än högst tio sekunder.
Till slut fick vi samlat ihop damerna till ett foto. Där bägge var med!

Just nu har jag två orkidéer som blommar, nej jag har faktiskt två till när jag tänker efter. Hur jag lyckats få denna orkidé att blomma om igen och igen fattar jag inte! Numera kör jag med metoden: Sköt dem INTE! Och det har visat sig vara bra för de blommar lätt om. Vackra är de med...

Medan Sambon åkte till sin pappa i Malmö passade jag på att baka pepparkakor. Assistenten kavlade och jag tryckte ut havanaiser för glatta livet. Det är säkert 25 år sedan jag bakade pepparkakor, men med hjälp av assistent gick det galant!


Äldsta dottern har fyllt år och hon bjöd på en riktigt god tårta som hon gjort själv. Den var riktigt mumsig! Duktiga barn man har!!! För ett tag sedan var vi hemma hos Yngsta dottern som bjöd på en fantastiskt god kycklingrätt =O).

Idag skulle jag knyta små guldrosetter i vår en som ska stå vid entrédörren på utsidan. Först skulle jag klippa till alla banden. Gick VÄLDIGT bra - fick hjälp av Tigris som hängde och dinglade i dem! Rullen var skitkul att jaga, den fick jag till sist stoppa innanför tröjan. Sambon kom hem och undrade om jag var irriterad... Jo han lever än trots kommentaren. Ikväll ska vi tvätta, kul en lördag kväll! Men vad gör man om det inte finns annan tvättid? Funderar på att skicka ner Sambon ensam till tvättstugan - det blåser halv storm ute och regnar... Nä så elak kan jag ju bara inte vara så här nära jul! Då kommer inte tomten!






1 kommentar:

  1. Hilka Hilka vad grann du är i tomteluva!! Min matte gjorde ett kortvarigt försök att sätta luva på mig, men sånna dumheter tog jag fort ur henne. Luvan åkte all världens väg o jag skuttade glatt iväg till mormor som stod i köket med leverpastej :-) Snart är det julafton o det innebär en sak; MAT! Jihuu jag längtar efter julskinka!
    Må gott kamrater!
    /Signe

    SvaraRadera