tisdag 9 december 2008

Onödig vetande om mig (stulet från Hannas och Signes blogg)

ALLMÄNT...
Namn: Marie
Piercingar: nix, jo förresten - har ju hål i öronen! Det är väl percing???
Tatueringar: japp en och vill ha fler
Längd: 152 cm
Skostorlek: 37
Hårfärg: just nu mörk brunt med lite slingor, annars grått
Är du kär i någon: ja min Sambo
Önskar du att du bodde någon annanstans: Ja just nu någonstans där det är varmt, annars funderar jag starkt på England
Tänker du på självmord: nej
Tycker andra att du är attraktiv: för mig är det inte viktigt att vara attraktiv utan viktigare att jag upplevs som en snäll människa =O)
Vilket shampoo använder du: bra fråga...
Vilken parfym använder du: Armani: She
Vad är du rädd för: att flyga, jordbävningar, att något hemskt händer mina döttrar
Gillar du att tvätta: ja om någon annan lägger/hänger in den i garderoben
Gillar du Berg-och-Dalbana: nej tack!!!
SENASTE...
Film du hyrde: minns inte???
Film du köpte: Mamma Mia
Låten du lyssnade på: någon låt på nya Absolute Christmas (den gamla var bättre...)
Låten du hade på hjärnan: nu var det ju det här med minnet... Förmodligen Rudolf med röda mulen efter att ha varit inne på Jennys blogg med bild på nya valpen =O)
Låten du laddade ner: något med U2
Personen du ringde: Tiffanys uppfödare
TV program du tittade på: eller snarare sov mig igenom till hälften - Aktuellt kanske
Personen du tänkte på: Hanna, eftersom jag stulit detta från hennes blogg
FAVORIT...

Mat: Fläskfilé med ädelost och potatisgratäng på Fridolfs
Låt: Roxettes It must have been love
Sak att göra: något med hundarna t ex en promenad i skogen eller träning
Sport: friidrott
Dryck: Guiness
Kläder: Gudrun Sjödén
Film: Just nu Mamma Mia
Bil: Renault
ANTAL...
Gånger du varit kär: 5-6 ggr
Gånger ditt hjärta brustit: betydligt fler
Hjärtan brustit på grund av dej: inga tror jag
Gånger ditt namn varit med i tidningen: minst 20 ggr
Ärr du har på kroppen: operationsärr på vänster höft
SENASTE...

Bok du läste: En sorts kärlek av Ray Kluun
Personen du fick mail av: Maria P
Personen du fick brev av: minns inte... förmodligen från något företag eller förening
Personen du fick sms av: Yngsta dottern
Gången hela din familj åt middag tillsammans: i somras utomhus
ÖVRIGT...

Vad har du gjort idag: tränat med en hund och hundägare i stan, suttit vid datorn
Var det kul: ja bägge delar!
Hur tidigt stiger du upp: vardag kl. 07.30, helg en timme senare
Gillar du att slåss: nej!!!
Vad ska du göra ikväll: Äta middag, halvsova på soffan (kul för Sambon!)
Är du seriös: beror på vad det gäller och vid vilken tidpunkt

Vad är du allergisk mot: ingen föda men mot egoistiska empatilösa människor
Var har du ont: där jag brukar ha ont
Använder du hårspray: ibland när håret inte vill åt samma håll som mig
Kan du stå på händer: nej men jag kan lägga höger fot bakom nacken =O)
Favorit serie: många
ÖVRIGT MER...

Salt eller socker: socker (tyvärr)
Gillar du ketchup: ja då
Är du glad nu: det tror jag
Var du glad igår: det var jag
Känner du någon som jobbar på sjukhus: ja lillebror är syrra där ibland
Vad dansar du till: allt efter två glas rödvin
Stockholm är: vackert
Göteborg är: kallt och blåsigt men med sköna människor
Kan du sjunga: nej men jag sjunger ändå
Mer värt än guld: vänner
Spaghetti eller makaroner: kommer inte en makaron innanför mina väggar, alltså spagetti
Ett land jag helst vill besöka: Nya Zeeland
Ska bli skoj: julen
Ska inte bli skoj: nyårsraketer som skrämmer livet ur både djur och människor
Sparar till: Canis Klickertränarkurs
Väntar på: tomten =O)
Pålägg som gäller: Heberleins griljerade fläsk
Dagens dryck: kaffe

1 kommentar:

  1. Hej kompisar!
    Hoppas nu ni får en riktigt fin jul allihopa! Matte kommer hålla bloggen uppaterad med allt trix vi håller på med här i Karlskrona. Hittills visar det sig vara en mycket lukrativ helg - massa mat o godis, långa promenader osv osv.
    Slick o bus /Signe

    SvaraRadera