lördag 30 januari 2010

Veckan som gick

Efter måndagens tapetstudier har det inte hänt mer på den fronten. Snön och kylan har gjort mig stel som en pinne i kroppen och det är lite svårt att ta sig runt utomhus. Så jag har hållt mig inne i husvärmen.

Tisdagen ägnades åt bullbak med hjälp av Madde, d v s hon gjorde det mesta och jag rullade bullarna innan de skulle in i ugnen. De blev supergoda, karlsbader med mandelmassa MUMS!

I onsdags hade vi snöstorm. Sista gången Sambon skottade var 23.40!!! Det blåste och bildade drivor, så dörrarna gick knappt att öppna. På kvällen skulle jag ta mig ett långt varmt bad - trodde jag. När badvattnet tappades upp fick jag be Sambon komma och hjälpa mig med kranen för jag fick inte tillräckligt med varmt vatten. Det gick inte att rubba kranen, det var inte det som var problemet kom vi snart underfund med. Varmvattnet höll på att ta slut! Varmvattenberedaren kass kaputt finito!!! Sambon fick koka upp vatten i två kastruller och hälla i badet för det skulle kunna gå att uthärda att i alla fall tvätta sig i. Kan säga att jag kom fort upp... Klädde på mig en massa kläder, satte på värmedynan i soffan och tog en filt över mig. Brrrr! Vi hade tur - vi fick bytt varmvattenberedaren redan på torsdagen! Nu blir det varma bad igen =O).

Fredagen stod inköp och städning på schemat, bägge lika trista. Sambon blev vrålförkyld framåt eftermiddagen den stackarn. Hela kvällen var det nys, host och snörvel från hans sida i soffan. Han fick ta en av mina värktabletter som också är febernedsättande.

Vi skulle haft en kompis på middag lördag kväll men det avstod vi från då Sambon var än mer förkyld på lördagen. Håller tummen att jag inte blir smittad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar