tisdag 5 januari 2010

Snön faller

och vi med den... Tyvärr fungerar inte snöskottningen igen. Inte skottat på en vecka i vårt område trots att det snöat flera gånger, inte så mycket kanske men fullt tillräckligt. I eftermiddag har man upptäckt att vi har snö så nu kör de för fullt. Vilken tur för jullediga barn att kunna leka ute i snön, måste vara ett perfekt lov. Vi hade t o m snö på julafton, vilket är en sällsynthet här.

I dag åt vi den första semlan, inköpt på Skånska hembageriet (har tyvärr ingen hemsida). Vi brukar prova semlor från alla kondis och bagerier i stan för att sedan utse en vinnare. Denna semla var väldigt god, men med lite för mycket vispgrädde. Jag behövde inte bekymra mig för överflödig grädde då mina fyrbenta vänner gärna hjälpte mig att äta upp den.

Går fortfarande och småmyser över mina fynd på rean efter jul. Ja det var bara rea på en klänning men den andra var ett riktigt fynd ändå. Så med nya tights, ny schal och en skinnväst och de två klänningarna känner jag mig riktigt fin =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar