torsdag 21 januari 2010

Minnet

Egentligen skulle man ha ett block jämte sig alltid för att kunna plita ner saker man kommer på att man vill skriva på bloggen om. För inte fasen kommer jag ihåg vad jag tänkt skriva när jag väl sitter här!

Denna veckan är det EM i Konståkning som gäller för Lempe. Har sett det på tv i över 40 år!!! Lika roligt alltid även om kommentatorerna inte är så himla kul att höra på. Jag stör mig alltid på dem. Idag har Den manlige lyckats upprepa mailadressen till frågelådan VARJE gång de får mail. SUCK!

Träningen med hunden gick inte bra idag. Jag måste träna mer regelbundet med henne. När jag beklagade mig för Sambon frågade han om jag inte tränat hund förr? Jo men de kunde ju allt så fort... Nä där spelar minnet mig ett spratt! Hur många timmar har man inte fått lägga ner innan första-prisen kom i varje klass? Tydligen har jag lyckats förtränga alla tjatiga (för mig) träningspass när man filade på en eller ett par moment som inte vill sig.

Ibland är det bra att inte minnas något, t ex när man måste ta till vita lögner. "Åh det har jag glömt, ledsen för det"... Det är väl så att ju äldre man blir desto mer finns lagrat i hjärnan och därför försvinner lite minne då och då när det blir för fullt =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar