söndag 10 januari 2010

Semlor

har idag inköpts från Östras Bageri, vi köpte dem i deras butik på Eurostop. De var de torraste och hårdaste semlor jag någonsin ätit!!! Bullen var så torr att hade det inte varit grädde och mandelmassa på hade de inte gått att äta. Jag blev så uppretad att jag skrev till dem om deras torra bullar. Får se om jag får något svar....

I alla fall hamnar de på sista plats p g a sin torra bulle. Lite synd för det var lagom med grädde och mandelmassan var god så de hade hamnat lite högre på listan om bulle varit bra.

3 kommentarer:

  1. Trots att jag någon gång på forntiden själv arbetade på Östras så håller jag med. Och som gammal paketerare på Östras kan jag meddela: semletiden är ett helvete! 3000 semlor som ska paketeras 2 och 2 -kulkul!

    SvaraRadera
  2. Men de ska väl vara OK i alla fall även om det är bråda tider...

    SvaraRadera
  3. Det är BAKNINGEN som är problemet - det är en jäkla skitdeg, enligt min mening. Har aldrig ätit en riktigt fräsch o god semla från Östras...

    SvaraRadera