måndag 18 januari 2010

Tapeter

Vi (läs jag) har bestämt att det ska va ny färg på väggarna i sovrummet vårt. Till Sambons förskräckelse är det meningen att HAN ska tapetsera, vilket han aldrig gjort. På tiden då tycker jag. Vi tog med Madde till Inspiratören för att kika på tapeter. Väl där blev vi väl omhändertagna av en trevlig man som tilltalade mig med Damen hahaha, jag är väl så längt från DAM man kan komma.

Nåväl, han tog fram mängder med prover, ju fler jag fick se desto värre blev det att bestämma sig... Till sist fastnade vi för tre stycken som vi fick ta med hem och kolla hur det ser ut i rummet. Som det känns nu kommer det kanske att bli nedanstående tapet som fondvägg med röda (den ljusaste färgen i tapeten) väggar. Även om Sambon muttrade om speglar i taket... Han tyckte det såg lite bordellaktigt ut. Men som jag sa till honom: När man ser in i sovrummet ska betraktaren vilja slänga sig i sängen och mysa.


Fortfarande är jag inte säker på att det blir denna tapet. Vi ska dit och kolla lite fler tapeter först innan vi bestämmer oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar