tisdag 4 november 2008

Juvertumör och tandläkare

Idag har Hilka fått opererat bort en juvertumör som vi hittade för en vecka sedan. Nu följer en spänd väntan på resultatet av analysen på knutan. Men vi hoppas på det bästa!

Jag hade kommit igång och börjat träna Tiffany igen i lydnad, går ju kurs och kom på en möjlig orsak varför det gått så trögt med lydnadsträningen som vi startade förra hösten. Och så kom Hilkas juvertumör - tillbaka till ruta 0 direkt! Men det känns som om det blir lättare att återuppta träningen igen - tack vare lilla underbara Tiffany som bara vill göra saker tilllsammans med mig.

Var med Äldsta dottern i går hos tandläkaren för hon skulle dra ut en tand. Jättebra stöd att ha sin minst lika rädda mamma med sig =O(. När vi såg tandläkaren undrade jag om han egentligen hade gått ut gymnasiet? Är det för att jag blir äldre som jag tycker att läkare, tandläkare och andra bara blir yngre och yngre??? Snart ser de väl ut att knappt ha slutat förskolan... Äldsta dottern tyckte att tandläkaren dessutom såg lite klen ut på överarmarna (ja det gjorde han faktiskt!!!) så hon blev lite orolig att han kanske inte orkade dra ut hennes tand. Men jag lovade att dra i tandläkaren om detta skulle inträffa. Vet inte om det gjorde henne speciellt lugnare... Hon var duktig i alla fall och sa inte ett smack när tanden åkte ut - man säger kanske inte så mycket med en lugnande tablett och 5 bedövningssprutor i sig... Jag var också duktig, det gungade lite när jag såg att utdragningsverktyget togs fram, men man fick ju skärpa till sig. Hade varit snyggt om JAG hade tuppat av - som barnen säger: FYYYY VAD PIIIIINSAMT!

3 kommentarer:

  1. Han som drog ut mina tänder var väl mellan 28 o 35 (ser riktigt ung ut) ... Han ERKÄNDE att han blev trött i armarna av att dra ut dem.

    Dock gav han mig bara en bedövning o inget lugnande... och min mamma satt tryggt i sin lägenhet... men jag kom dit efterråt o knaprade ipren och tuppade av ^^


    Fast det som var bra var att han som drog ut tänderna var gift med min ordinarie tandläkare (som ser något äldre ut 35-40) så allt hålls inom familjen liksom :D

    Jag håller också tummar o korsar fingrar o allt vad man kan göra när man inte ber till gudarna ^^

    mvh

    susanna

    SvaraRadera
  2. jag hoppas verkligen att det inte är någon fara med Hilka....
    Ni får ta en fika snart här ute om du orkar och hinner med.

    kram Linda och de tre vilda

    SvaraRadera
  3. Åhhh va så skönt att du va med lilla mamsen. Slapp jag va rädd ensam. Trodde dock att den s.k lugnande tabletten ej funkade, men det gjorde den nog. För hade inget pirr av nervositet i lilla magen alls. Och hans armar hade nog rätt bra styrka. Kunde lixom inte frågat han om han tränade direkt...Hahahaha... fast det ända jobbiga va handen och benet som ryckte av sig själva. Tanken till hysterisk kanin (mitt ben då) gjorde jag ville skratta...när vi skulle hem då. ;) Hahaha... kram kram //Alle

    SvaraRadera